Isnin, Julai 06, 2009

Dosa BESAR yang PALING BESAR

Allah Taala boleh menghapuskan semua dosa yang lain kecuali dosa syirik.

Orang yang syirik atau musyrik sudah tentu bukan seorang Islam walaupun dia mengaku dia orang Islam.

Boleh jadi, AKU hanya mengaku orang Islam tetapi tidak Islam.

Aku ingat bila AKU dah dilahirkan Islam maka AKU pun jadi Islam sebab mak bapak aku Islam. Padahal belum tentu lagi AKU Islam.

Jika aku fikir aku Islam kerana semata-mata telah ikut apa yang orang Islam lain buat, dan Jika aku fikir aku Islam kerana telah berminat dengan feqah, hukum hakam, undang-undang dan peraturan Islam,

padahal aku tak pernah semak diri AKU syirik atau tidak dengan Allah Taala.

Jika AKU syirik…
Jadilah AKU syok sendiri.. Merasa diri Islam tetapi tidak Islam.

Orang yang syok sendiri nanya.. punya kes..

Syirik boleh berlaku pada pegangan akidah, amalan berbuatan dan perasaan seseorang.
Apabila ada syirik secara automatik tidak ada tauhid.

Tiada ulasan:

Disqus for Jalanan Hamba