Selasa, Julai 21, 2009

Jamuan perpisahan guru

Jamuan ini anjuran AJK ICT
dimana aku sebagai guru penasihatnya.







Sebelum tu dia orang tak bagi tahu pun nak buat jamuan ni. Tengahari tu baru diberitahu ada jamuan perpisahan untuk aku.



Sedih juga rasanya nak meninggalkan sekolah lama tu. Sedih sebab dah rapat dengan para pelajar dan banyak kenangan manis kat sana.



Rasa suspense pun ada sebelum menjejakkan kaki di sekolah baru ni. Suspense tu sebab belum tahu keadaan sekolah yang baru ni macam mana.

Jarak perjalanan yang lebih jauh itu nombor dua sebenarnya. Kalau sekolah dulu (MMPP) jarak perjalanannya 15 minit sahaja.



Tapi sekolah yang baru ni (MTAQ) jarak perjalannya lebih jauh iaitu 1 jam. Dari rumah aku 33 kilometer. Aku dah ukur. Pergi balik 66 km. Tapi itu tidaklah jadi masaalah sangat. Yang penting aku adalah aku.

----------------------------------------------

Mutiara kata: Don't judge people by their relatives.



Reblog this post [with Zemanta]

Tiada ulasan:

Disqus for Jalanan Hamba